Megküzdési stratégiák a magány ellen 2.rész

Addig, amíg nem ismerjük meg az egyedüllétben rejlő lehetőségeket, nehézségként fogunk tekinteni arra, hogy egyedül kell élnünk.

Az első cikkben elolvashattad mit jelent a magány, és mi mindent tehetsz ellene. Arról írtam neked, hogy nem kell félned az egyedül éléstől, ha hajlandó vagy kiaknázni a lehetőségeit. Ugyanis, nagyon sok mindent megtanulhatunk magunkról ebben a periódusban, közelebb kerülhetünk a lelkünkhöz, és a valódi szükségleteinkhez. Ehhez a tudatosság megtanulása mellett, arra szeretnélek ösztönözni, hogy válj aktív részesévé az életednek! Azaz kezdj el ismerkedni azzal a valakivel, aki egyedülálló emberként vagy, próbáld ki magad minél több programban, keresd mi jó neked és mi nem, éld meg a csendben létező teljességet, szeresd és fogadd el magad.

Fotó forrás: pixabay.com
Fotó forrás: pixabay.com

Hoztam neked pár újabb ötletet, amivel új szokások kialakítására szeretnélek motiválni!

Ha kipróbálod őket, önfejlesztő módon segíthetsz magadnak abban, hogy elkerüld a melankóliát amíg egyedül vagy:

  • Cselekedj! Miután túl vagy a gyászmunka időszakon, és eleget voltál bent önmagadban, fontos, hogy kifelé fordítsd a figyelmedet. Ha gondolkodni fogsz a dolgokról, akkor nem jutsz messzire, csak megőrjíted magad az agyalással. Ezért egy bizonyos idő után, érdemes tudatosan kihozni magad a melankolikus gyászidőszakból. Pl. most rögtön készíts egy tervet, hogy mi mindennel fogsz foglalkozni a következő 3 hónapban, s kezdj el már ma cselekedni! Ne várj “hétfőig”, ne adj magadnak kiskapukat a halogatásra, hanem válj azonnal cselekvővé!
  • Légy bátor! A “cselekvővé válni” attitűd bátorságot igényel. Azok az emberek, akik tehetetlenek: túl sokat agyalnak, hezitálnak és folyamatosan elbizonytalanítják magukat. Te ne ess az egó csapdájába, aki még dagonyázni szeretne a szomorúságban, és önsajnáltatásban! Szívd jól fel magad, vedd elő minden erőtartalékod és bátran ugorj fejest azokba a kihívásokba, amiket kijelöltél magadnak a 3 hónapra! A bátorságra feltuningolhatod magad úgyis, hogy jelölj ki minden hétre egy olyan napot, amikor egy bátorság próbán viszed magad végig. Válassz ezekből a programokból minden hétre egyet:

– Válassz egy új otthoni szokást.
– Válassz egy új munkahelyi szokást (ha épp nem dolgozol, akkor egy szabadtéri programot).
– Mozogj! Ha eddig nem sportoltál próbálj ki egy olyan mozgásformát, amiről eddig legfeljebb csak álmodtál. Ha sportolsz, próbálj ki valami mást. Ha nem szeretsz sportolni, menj el valamilyen táncra.
– Hallgass zenét. Porold le a régi kedvencek CD-it, vagy keress új zenéket, amikre tombolhatsz otthon. Végre a magad ura lehetsz, senki sem fog meglesni, amint a tükör előtt táncolsz és a fésűdbe vagy hajszárítódba énekelsz.
– Tanulj meg valamilyen meditációt. Ha már tudsz meditálni, tedd rendszeressé.
– Menj el egyedül egy étterembe, és rendeld meg a kedvenc ételeidet. Élvezd a fogások ízét. Figyeld meg magad, hogy hat rád felnőttként egyedül költeni el az ebédet vagy vacsorát. Keress benne 6 pozitív tapasztalatot.
– Menj el egyedül moziba egy vígjátékra. Meglátod nem csak annak van varázsa, ha romantikus programként gondolsz a mozira. Ha teheted napközbeni vetítést válassz, és utána dobj be egy hamburgert is.
– Folytasd a listát a saját komfort zónádon kívül eső programokkal!

  • Kapcsolódj új emberekkel! Most, hogy sikeres időtöltéseket jelöltél ki magadnak egyedül, ideje, hogy másokkal is felvedd a ritmust. Keress olyan tevékenységet (sportot, hobbit, mulatságot) amit szeretsz, vagy régóta szeretnél kipróbálni. Fontos, hogy új környezetben új embereket ismerj meg, tehát ne egy régi szokást eleveníts fel, hanem válassz újat.
  • Kapcsolódj a régi ismerőseiddel, és a barátokkal! A gyászmunka alatt a barátok akár ott voltak veled, akár mindenkitől távol akartál lenni – ideje újra kapcsolódni velük. Írd be ezeket is a naptáradba. Szervezz:

– egy csajos estét a barátnőkkel, ami a pletykálásról, nevetésről szól,
– egy bulizós estét a barátokkal, barátnőkkel,
– egy borozós kedves estét a legjobb barátnőddel, nálad,
– egy shopping napot, ahol elkezded megújítani a ruhatárad (előtte akár kiszelektálhatod az extől kapott darabokat is),
– egy randit a fodrászoddal, ahol új friszkót vágatsz magadnak, a bátrak új színt is választhatnak,
– egy napot, amikor új parfümöt, új sampont, új tusfürdőt, új ágyneműt veszel magadnak.

Fotó forrás: pixabay.com
Fotó forrás: pixabay.com

 

Ilyen és hasonló tippekkel, napi rutinokkal segítek neked abban, hogy az egyedül töltött időd ne félelmetes jövőkép legyen, hanem izgalmas kihívásokkal teli időszak, amit akár örömmel és kíváncsian is várhatsz. Az egyedüllét mi mindenre jó még? Mi minden potenciál rejlik bennünk, amit csak akkor deríthetünk ki, ha épp egyedül vagyunk? Kik vagyunk önálló, független egyedülálló nőkként? Vajon ki lehet bennünk egyáltalán a nő? Mi mindent tudhatunk meg magunkról, ha átmenetileg egyedül élünk? Hogyan lehet önismereti térré varázsolni az otthonunkat, és környezetünket amíg egyedül vagyunk? Gyere el hozzám Life coachingba és keressük meg együtt a válaszokat!

A cikk harmadik részében, még egy tippet kapsz arra, hogy el tudd kerülni a magányt a saját életedben. Ha kíváncsi vagy rá klikkelj ide.

Csete Nia